Toimitus- ja maksuehdot

Voimassa 30.1.2021 alkaen

Maksaminen Makrameekauppa.fi -verkkokaupassa

Maksupalveluntarjoajana toimii Checkout 

Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Meillä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä, ja Checkout Finland Oy on osa OP Ryhmää.

Checkout-maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Jos tiliotteellasi tai luottokorttilaskullasi näkyy Checkout Finland Oy, olemme välittäneet maksusi.

Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Jos haluat reklamoida tai palauttaa tuotteen, sinun kannattaa olla yhteydessä suoraan verkkokauppaan, josta tuote on tilattu.

Pankkimaksut

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Checkout Finland Oy, me välitämme maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.

Maksutoimeksiantopalvelua käyttäessäsi sinua sitoo seuraavat ehdot: Maksutoimeksiantopalvelun ehdot (In English)

Luottokorttimaksut

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, Debit MasterCard – ja American Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, MasterCard SecureCode – ja American Express SafeKey -todentamispalvelut. Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella, eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

Mobiilimaksutavat

Mobiilimaksutavat Pivo, MobilePay ja Siirto ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa. Pivolla onnistuvat lisäksi Siirto-maksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa. Apple Pay on Apple-laitteessa toimiva palvelu, jolla voi maksaa ostoksia laitteeseen liitetyltä maksukortilta.

Pivo

MobilePay

Siirto

Apple Pay

Lasku- ja osamaksupalvelut

Lasku- ja osamaksupalveluita Checkoutin kautta tarjoavat OP, Collector, Jousto ja AfterPay. Collector tarjoaa lasku- ja osamaksuvaihtoehdon myös yritysasiakkaille.

Luethan vielä rahoitusyhtiökohtaiset tarkemmat ehdot, jotka näet hyväksyessäsi maksun. Kun hyväksyt maksun, hyväksyt samalla rahoitusyhtiön ehdot.

Collector

Jousto

OP Osta laskulla

OP Lasku

AfterPay

Tilaus- maksuvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään automaattinen tilausvahvistus. Vahvistusviestin saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä.

Toimitustavat ja -kulut

Tilauksesi toimituskulut näet verkkokaupan kassa-sivulla tilauksen maksamisen yhteydessä. Toimituskulut riippuvat ostamiesi tuotteiden ja/tai palveluiden määrästä, painosta ja mitoista. Käytämme pääsääntöisesti Posti:n pakettipalveluita. Tilauksesi toimitetaan tilauksen yhteydessä antamaasi osoitteeseen tai lähimpään vapaana olevaan Postin toimipisteeseen. 

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen ovat 1-3 arkipäivää tuotteesta riippuen. Huomioi, että tilauksesta valmistettavien tuotteiden toimitusajat ovat pidempiä ja toimitusaika on ilmoitettu tuotesivulla verkkokaupassa. Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai niiden aiheuttamista välillisistä vaikutuksista. Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan verkkokaupan etusivulla.

Palautusosoite

Suomen Makrameekauppa / Aalto

Laukkutie 4

01900 Nurmijärvi


Ilmoita aina mahdollisista palautuksista tai vaihdoista osoitteeseen info@makrameekauppa.fi, jotta tiedämme kenen tuote on palautumassa meille.

Vaihdot, palautukset ja reklamaatiot

Sinulla on Suomen kuluttajasuojalain mukainen oikeus vaihtaa tai palauttaa tilaamasi tuotteet 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. 

Palautus koskee ainostaan alkuperäispakkauksessa olevia, käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Huomioithan, että sinä olet asiakkaanamme vastuussa siitä, että palautuksesi tulee meille ehjänä ja oikeaan osoitteeseen. 

Mikäli havaitset tuotteessa mahdollisen valmistusvian tai epätavallisen rikkoutumisen, ilmoita siitä välittömästi meille osoitteeseen info@makrameekauppa.fi. Liitä sähköpostiin myös kuva havaitusta virheestä tai rikkoutumisesta.

Pyrimme Suomen Makrameekaupassa käsittelemään palautukset ja vaihdot aina mahdollisimman nopeasti. Vahvistamme sinulle antamiesi yhteystietojen perusteella palautuksen saapumisen meille. 

Maksujen palautuksista vastaa Paytrail, joten lopullinen palautus tulee maksupalveluntarjoajamme kautta.

Pyydämme ystävällisesti huomioimaan, että toimituskuluja ei palauteta.

Lunastamaton lähetys

Tilauksen lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin tilauksen palautus tai peruuttaminen. Lunastamatta jätetystä paketista, joista ei ole tehty erillistä palautus- tai peruutusilmoitusta perimme 20€ laskulla. Kyseinen summa kattaa lunastamattomasta lähetyksestä aiheutuneet ylimääräiset kulut.

Vaurioitunut kirje/paketti

Mikäli vastaanottamasi kirje tai paketti on vaurioitunut kuljetuksessa tai se vaikuttaa ulkoisesti vialliselta, ota siitä välittömästi selkeät kuvat talteen ja ole meihin yhteydessä sähköpostitse info@makrameekauppa.fi. Liitä ottamasi kuvat sähköpostiviestiin.

Mikäli vastaanotat lähetyksen palvelupisteeltä, ilmoitathan vaurioituneesta paketista myös heille heti vastaanottamisen yhteydessä.

Muut ongelmatilanteet

Ongelmatilanteissa ja kysymyksissä ole rohkeasti yhteydessä osoitteeseen: info@makrameekauppa.fi